Heiwa betekent vrede.

Heiwa is een vereniging waar je kunt trainen met een intensiteit die bij jou past. Onze stijl kenmerkt zich door korte, snelle bewegingen in een vastgestelde volgorde. Deze worden “chip” genoemd, die door en voor iedereen bruikbaar zijn. Onze senseis leren je de techniek zoals die “volgens het boekje” zou moeten. Daarna ben je, je eigen sensei. Je maakt van de techniek je eigen techniek zodat deze past bij jouw lichaamsbouw en conditie. Dat is de reden waarom je ook op alle leeftijden deze stijl kunt beoefenen.

Chip Techniek en stijl zijn in een trainingssituatie te perfectioneren. Maar wat als je moe, boos, gefrustreerd of bang bent? We trainen om rust en zelfbeheersing te vinden die we in gevechtsituaties maar ook in het dagelijks leven heel goed kunnen gebruiken.

Na de training wordt er vaak gezellig nagepraat in ons clubgebouw en dat vinden we ook belangrijk. Je helpt elkaar tijdens de training maar ook daarbuiten.

De trainingen zijn qua opbouw altijd gelijk, we variëren door toepassing van verschillende technieken en zo nu en dan houden we een speciale training, b.v. voor het oefenen van zogenaamde kata’s, of we gaan buiten trainen.

De opbouw van een training is als volgt:

Opening
Samenkomen, groeten, korte meditatie

Warming-up
Losmaken van de spieren en zorgen voor een goede bloedsomloop

Oefeningen met begeleiding
Sensei doet voor en helpt iedereen om de techniek goed aan te leren

Oefeningen zelfstandig
Met een partner en eventueel stootkussen

Trap Cooling down
Oefeningen om de overgang van training naar rust goed te laten verlopen

Meditatie
De kern van onze karate bestaat uit medidatie. Iedere situatie moet je kunnen betreden zonder angst en agressie en dat is wat je oefent tijdens de meditatie.

Afsluiting
Groeten, opruimen

We trainen op twee niveaus: een seniorengroep en een zogenaamde 50+ groep. De seniorengroep kent leden vanaf 16 jaar die van een intensieve training houden. We besteden veel aandacht aan conditie en oefenen veel met elkaar en stootkussens. De 50+ groep training is qua opbouw en doelstelling gelijk echter met een lagere intensiteit. Dat wil zeggen dat de training is aangepast op de mogelijkheden die iedere deelnemer heeft. Heeft iemand b.v. last van een knie blessure dan zullen de oefeningen hierop zijn aangepast.

Vraagt u zich af of het iets voor u is?
Neem gerust contact op of kom een keer kijken op een trainingsavond.
We heten u van harte welkom!